Kapela u Šiljakovini nije uvijek nosila ime Svetog Petra i Pavla. Sve do početka XX. stoljeća nosila je ime Svetog Ladislava, mađarskog kralja, koji je bio utemeljitelj Zagrebačke biskupije. Zbog njega je Zagrebačka nadbiskupija kasnije počela štovati trojicu mađarskih kraljeva: sv. Ladislava, sv. Stjepana (kome je posvećena zagrebačka katedrala) i sv. Emerika (u narodu poznatijeg kao sv. Mirko).

Jedna od prvih informacija o imenu kapele u Šiljakovini nalazi se na karti u sklopu Prve vojne izmjere Habsburške monarhije (1763–1787).

Karta - Šiljakovina 18. stoljeće

Zagrebačka nadbiskupija je vodila evidenciju o stanovništvu i crkvama na svojem području i to je objavljivano u šematizmima Katoličke crkve. Iz raznih izvora uspjeli smo doći do nekoliko izdanja pa u nastavku prenosimo podatke koje se odnose na Šiljakovinu.

U šematizmu iz 1855. vidimo da se Šiljakovina nalazi u župi Kravarsko koja je u sklopu Kupskog dekanata. Kao župnik je naveden Carolus Matačić, a za naše selo stoji Šilakovina ubi Cap. S. Ladislai. Navedeno je da selo ima 264 katolika. U tom i ostalim šematizmima nije navedeno da postoje neke druge vjeroispovijesti u selu. Zanimljivo je da Kozjača te godine ima 300 stanovnika i današnje ime kapele (Kozjača ubi Capella S. Michaelis).

Već iduće godine, 1856. u šematizmu je navedeno 286 stanovnika, župa Kravarsko je i dalje u Kupskog dekanatu, a kao župnik je naveden D. Nicolaus Folnegović. Zapis glasi Šilakovina ubi Capella S. Ladislai.

1858. broj stanovnika je smanjen na 283, a zapis je Šilakovina ubi Capella S. Ladislai. Zapis se ne mijenja 1859., a broj stanovnika je 284.

1860. kao župnik je naveden Michael Očić, zapis je isti, a broj stanovnika je 291.

1865. je isti broj stanovika, a zanimljivo je da je u zapisu prvi put ime sela navedeno kao Šiljakovina, a ne Šilakovina (Šiljakovina, ubi Capella S. Ladislai).

Nakon toga nalazimo šematizam iz 1896. gdje vidimo da je župa Kravarsko u Turopoljskom arhiđakonatu i Odranskom dekanatu. Župnik je i dalje Michael Očić. Tu je prisutna i jedna greška kod zapisa jer piše Šišljakovina, Cap. S. Ladislai Reg. Broj stanovnika je 316.

1913. župa je i dalje u Odranskom dekanatu, a kao župnik je naveden Adamus Stepinac. Zapis glasi Šiljakovina, Cap. S. Ladislai Reg. i navedeno je 524 stanovnika.

1929. župa je u sklopu Odranskog dekanata, kao župnik je naveden Stephanus Mikulček, zapis glasi Šiljakovina Cap. s. Ladislai, a broj stanovnika je 694.

Službena informacija s gradskih web stranica spominje kako se sadašnja kapela počela graditi 1910. a završena je 1917. Iz šematizma možemo vidjeti da se ona nakon izgradnje zadržala staro ime, a današnje ime je dobila nešto kasnije.

Šematizam Zagrebačke nadbiskupije - župa Kravarsko

Kapela Sv. Stevana?

Katastarska karta iz 19. stoljeća za našu kapelu navodi da nosi ime Sv. Stevana. Kako je šematizam službeni dokument Zagrebačke nadbiskupije, a u njemu se od sredine 19. stoljeća pa sve do 20. stoljeća spominje samo Sv. Ladislav, možemo sa sigurnošću utvrditi da je taj podatak pogrešan. To nije jedini slučaj, dosta imena na toj karti je iskrivljeno ili pogrešno navedeno.

Očito je neki administrativni činovnik, koji je naginjao srbizmima, tako upisao na kartu. Što ga je možda navelo na to? Prema starim Statutima zagrebačkog kaptola, u katedrali su se svake srijede služile mise o sv. Stjepanu, a svakog četvrtka o sv. Ladislavu. U zagrebačkim brevijarima, svako je tromjesečje imalo poseban oficij o ovim svetim kraljevima. Očito da je krivac za grešku na karti malo "pobrkao lončiće", Ladislav, Stjepan, sve je to njemu bilo isto, a kako je očito bio neke druge vjere nije bio dovoljno upoznat s tradicijom.

Katastarska karta s pogrešnim imenom kapele

Broj stanovnika po službenim popisima

Podaci Državnog zavoda za statistiku malo se razlikuju od podataka iz šematizma. Iz tih podataka možemo zaključiti da je Šiljakovina imala najviše stanovnika na popisu 1953. (752), nakon čega je započela stagnacija, 2001. je donijela povećan broj (720), ali zadnji popis opet pokazuje smanjenje.

  • 1857. - 242
  • 1869. - 318
  • 1880. - 328
  • 1900. - 448
  • 1910. - 543
  • 1921. - 374
  • 1931. - 655
  • 1948. - 732
  • 1953. - 752
  • 1961. - 708
  • 1971. - 699
  • 1981. - 677
  • 1991. - 631
  • 2001. - 720
  • 2011. - 672